Suoraan sisältöön
Suomen ulkoasiainministeriö

Finland grants international protection only to those who need it - Suomen suurlähetystö, Beirut : Ajankohtaista

SUOMEN SUURLÄHETYSTÖ, Beirut


Puh. +961 (0)1 218860 / 218861
S-posti: sanomat.bei@formin.fi
English | Suomi | Svenska | 
Kirjasinkoko_normaaliKirjasinkoko_suurempi
 
News, 22.9.2016

Finland grants international protection only to those who need it

vastaanottokeskus

Photo: Asylum seekers' reception centre in Helsinki

The Finnish Immigration Service is responsible for identifying from among the asylum seekers who have arrived in Finland those who qualify for international protection. This ensures that protection is given to those in need in accordance with international obligations.

All asylum seekers are not entitled to protection. In recent times, an increasing number of those seeking asylum in Finland have not met the grounds for international protection.

The Finnish Immigration Service is paying closer attention to the credibility of asylum seekers' stories. Matters influencing the decision include whether a viable option for the applicant is internal relocation – that is, moving to a different location in the country of origin. These assessments are made based on updated information from the country of origin. Prior court decisions in similar cases also influence the decisions. The decisions of the European Court of Human Rights and the EU Court of Justice are also taken into account.

Each asylum decision is made individually, based on the person's situation and information about the country of origin at the time. In other words, every asylum seeker's right for international protection and whether the person can return to the home country is considered case by case.

MINISTRY OF THE INTERIOR OF FINLAND

الرجاء ايجاد الترجمة العربية ادناه

تمنح فنلندا الحماية الدولية فقط إلى أولئك الذين هم بحاجة إليها

تتمثل مهمة دائرة شئون الهجرة الفنلندية في تحديد من هم بحاجة إلى الحماية الدولية من بين طالبي اللجوء القادمين إلى البلد.  بذلك نؤمّن الحماية إلى أولئك الذين هم في حالة أزمة و ذلك وفقا للالتزامات الدولية مع العلم ان ليس كل طالبي اللجوء لديهم الحق في الحماية.  ففي الفترة الأخيرة كان هناك عدد متزايد من الذين طلبوا اللجوء من فنلندا و الذين لم يكن لديهم أسباب لطلب الحماية الدولية.

دائرة شئون الهجرة تعير إهتماماً وبشكل أكثر دقة من قبل إلى مدى صدقية أقوال طالبي اللجوء.  يؤثر في القرارت ما إذا كانت هناك إمكانية  الإنتقال داخل البلد، أي أن ينتقل طالب اللجوء في داخل بلده إلى بلدية سكن أخرى على سبيل المثال.  نقوم بإعداد هذه التقييمات بناءً على بيانات محدثة من دولة الأصل.  يؤثر في القرارات أيضاً ما قررته المحاكم في الحالات المماثلة السابقة.  يؤخذ بعين الإعتبار في هذه الحالة أيضاً القرارات التي أصدرتها المحكمة الأوروبية لحقوق الإنسان ومحكمة الإتحاد الأوروبي.

نقوم بإصدار كل قرار بخصوص طلب اللجوء بشكل منفرد، و ذلك و فقاً لوضع الشخص في تلك اللحظة والبيانات المتعلقة بالبلد الأصل.  بمعنى آخران يتم تقييم كل طالب لجوء بشكل منفصل فيما إذا كان لديه الحق في الحماية الدولية وما إذا كان بإمكانه العودة إلى بلده.

وزارة الداخلية الفنلندية.                                                   

الصورة:  مركز إستقبال طالبي اللجوء في هلسنكي

Tulosta

Tämä dokumentti

Päivitetty 27.9.2016


© Suomen suurlähetystö, Beirut | Tietoa palvelusta | Yhteystiedot